Giorgio Snaporaz (n. 1979, vit et travaille à Naples en Italie)
sculpteur, peintre et dessinateur italien. C'est dans l’excès, l’exubérance, la chair, le grotesque, la satyre, l'obsession que Snaporaz vit et imagine son monde fait de mamelons géants, de viandes artificielles et autres œufs métamorphiques… On sent bien l'omniprésence des cinéastes Fellini et Ferreri ou de Robert Crumb dans les œuvres généreuses de cette artiste. Snaporaz s'amuse sans vergogne à conjuguer mythologie antique, chefs d’œuvre de la peinture classique avec des notions de culture populaire contemporaine. On retrouve Diane D’Éphèse en magma vulvaire et polymamaire dans Fountain of love ou la Tour de Babel de Brueghel en Tour de Mamel Crumbienne ou encore l’écorché de Rembrant en « barbaque » artificielle de supermarché dans Écorchié vif.
|
|
|
(b. 1979, lives and works in Naples, Italy)
Italian sculptor, painter, and illustrator.
IT is through the experience of excess, exuberance, flesh, grotesque, satyre, and obsession, that Snaporaz lives and imagines his world made of gigantic nipples, artificial meats, and other metamorphic eggs. Film directors Fellini and Ferreri, or visual artist Robert Crumb are ever-present influences in his generous work. Snaporaz has constantly fun mixing ancient mythology, classical painting masterpieces with contemporary Pop culture. To this end, he does not hesitate to transform Diana of Ephesus into a vulvar magma and multi-nippled sculpture in Fountain of love, also Bruegel’s Tower of Babel becomes a Crumb-like Tour de Mamel (Nipple Tower), and Rembrandt’s Slaughtered Ox an artificial supermarket gigantic piece of meat in Écorchié vif.
—
|